Internettmarkedsføring & SEO tjenester. Ring + 47 922 88 202
toppbilde for siden om RSS Markedsføring og Publisering
 

RSS Markedsføring og RSS Publisering

Misforstått av de fleste markedsførere, oversett av mange sluttbrukere. RSS har potensialet til å samle all din internett markedsføring under en paraply.

Akronymet RSS står for "Rich Site Summary" eller "Really Simple Syndication", eller på norsk populært omtalt som "Raske Side Sammendrag". RSS benyttes for syndikering, og er en kanal for distribusjon av innhold i form av RSS-strømmer ("RSS-feeds") som gjør det mulig for deg å utgi det samme materialet i flere forskjellige medier til sluttbrukere gjennom RSS aggregatorer (RSS lesere).

Bruk av RSS er ikke lenger et spørsmål om preferanse, men en viktig del av å drive et nettsted. Uten RSS er din distribusjonskanal og internettmarkedsføring i fare for å svekkes.

På en måte kan dette best sammenlignes med en e-post varslingstjeneste. Tenk deg at du abonnerer på en e-post varslingstjeneste. Hver gang det publiseres nytt innhold eller en nyhet om dette, blir du varslet via e-post.

Det er det samme med RSS. Du abonnerer på andre nettsteder, blogger, eller på en eller annen sosial media-profil du liker, og du får varslingen levert til din RSS-leser. Ergo; folk som har abonnert på din RSS-feed vil komme tilbake til siden for å lese mer.

Noen har faktisk spådd at RSS markedsføring vil ta over for e-post markedsføring om få år. Tenk deg mulighetene...

RSS tilbyr ikke bare distribusjon og levering av innhold til sluttbrukere:

  • Syndikerer innholdet ditt gjennom andre nettsider, og generer dermed mer eksponering, trafikk og gjenkjennelse i markedet. Ved hjelp av RSS kan andre nettsteder enkelt publisere ditt innhold og gi deg flere besøkende. Det er enkelt, men du må vite nøyaktig hvordan du gjør det. De færreste vet hvordan...

  • Markedsfør din RSS-feed via ulike spesialiserte RSS søkemotorer og kataloger. Dette vil generere enda mer trafikk av høy kvalitet til ditt nettsted. Men vet du hvor du skal sende inn dine RSS-feeder for å få mest mulig eksponering?

  • Bruk din RSS-feed for å øke din organiske rangering i søkemotorene. Fra alle RSS katalogene som du legger til din RSS-feed får du en verdifull link tilbake til ditt nettsted.

Ved å benytte RSS i din markedsføring blir du mer synlige, får mer trafikk, og rangerer bedre i søkemotorene.

Her er noen fordeler med RSS markedsføring:

  • Få ditt innhold og dine promoteringsmeldinger levert til dine mottakere. Ingen spam-filtre, ingen svartelisting, ingen problemer.

  • Vinn tilbake kunder og prospekter ved endelig å få meldingene dine frem til dem.

  • Øk din rangering organisk i søkemotorene og få ny trafikk til ditt nettsted.

  • Få innholdet ditt publisert på andre nettsteder, generer flere besøkende og øk eksponeringen av din bedrift.

  • Til syvende og sist; bruk RSS for å øke salget, utvikle lønnsomme kunderelasjoner og for bedre å kunne monetiser ditt elektroniske innhold.

Syntes du dette hørtes kompliser og vanskelig ut? Det er det ikke. Men frykt ei, vi er her for å hjelpe deg! Vi forstår oss på RSS og kan dette ut i fingerspissene. La oss ta oss av din internettmarkedsføring og søkemotoroptimalisering, slik at du kan tenke på det du kan best - driften av ditt eget selskapet.

 



Konsulentum.no kan hjelpe deg med det
meste av din internettmarkedsføring,
søkemotor optimalisering og
merkevarebygging på nett.
Sammen legger vi din
online strategi.
Kontakt oss
i dag.